top of page

HIKE NAAR DE KAPEL VAN BENIMUSSA

We wonen nu al 6 jaar in Benimussa, een van de groenste valleien van Ibiza. Waar we wonen tussen de geiten en de schapen van de vele Ibicenco boeren. Maar het gebied is zo groot – van San Antonio, tot Sant Rafael tot Ibiza stad – dat er veel verschillende wandelingen te doen zijn. De wandeling naar dit hooggelegen kapelletje is een favoriet geworden. Keer op keer verrast het adembenemende uitzicht vanaf de top je. Maar daar moet je wel flink wat traptreden voor oplopen.

Nadat je de auto geparkeerd hebt aan de rechterkant in de berm van de camino – niet geasfalteerde weg, is de route heel eenvoudig. Je blijft de weg omhoog volgen in al zijn bochten naar links en rechts. Blijf op de hoofdweg waar je bijna niemand tegen zal komen. Na ongeveer 40 minuten loopt je voor je gevoel bijna een erf op, maar loop je de trap op aan je rechterhand. Je begint met houten treden die je linksom de heuvel op leiden. Eerst zie je een groot metalen kruis op de berg staan, maar als je nog verder omhoog loopt op de houten flonder treden kom je uit bij het kleine witte kapelletje.

Het kapelletje is klein (er passen net 2 personen in) maar zo fantastisch gelegen. Het uitzicht met de grote rotsblokken vlak voor het kapelletje geven je letterlijk het gevoel dichterbij de hemel te zijn. Bovenop de rotsblokken voor het kapelletje is de ideale plek om te picknicken en te genieten van een zelf meegebrachte lunch. Als je daar niet zen van wordt dan weet ik het ook niet meer!

De weg terug naar de auto is vele malen makkelijker omdat het alleen maar heuvel afwaarts is. Een heerlijke wandeling voor op een vrije dag zowel in de winter als zomer.